Friday, February 6, 2015

Poise Organic Wellness Studio



SALAM



Minggu ni adalah minggu letih... last month punya end of week Wan memang busy gila.. balik keje pukul 5 pagi maka nya aku pun terabai chewahhh HAHAHHAA..



So kami decide nak amik cuti Isnin 2nd February 2015 tu untuk rehat... Wan lagi over cuti isnin sampai rabu HAHA.. takpelah kesian dia.. So sebab dah penat kan.. aku cam fikir.. why not pergi spa and release tension.. longgar2kan urat.. wahh curlas tol kau release tension..mesti ada yang kata apasal tak mengaji... tu utk tenangkan hati....



Aku pun pilih lah spa yang dekat dengan rumah Ampang.. So ni paling hampir and best(based on the website)



Isnin tu pun kami pergi lah.... Sesat ekk guna Waze.. aku dah gelabah tet dah sebab dah lambat HAHA.. last2 aku call spa tu, dia yang tunjuk jalan.. sampai2 je.. aku dgn Wan cam krikk krikk.... 



"B betul ke ni tempatnya?"

"Mana i tahu... you yang booked"



Aku pun call orang tu.. rupanya betul HAHHAA.. SUMPAH mcm haunted house.. Gambar bawah ni cantik gakla... Masa aku p tu penuh lalang... errrrrr








Bila naik atas je... WALAHHHHHH lain sangat dengan luaran nya... terkezut mak enon... Sampai2 je dia bagi air pandan... Wangi.. Lepas tu terus foot scrub.. tapi cuma air panas letak garam kot... rendam 10 mins... lepas tu lap2 terus masuk bilik...



Sebab kami couple.. so dia bg bilik couple.. baru lah best kan.. hehee.. Yang belum kahwin jangan mengada nak bilik couple okayy sbb kne bogel2 bukak baju... dah kawen takpe.. di galakkan... HAHAHA...



Masuk bilik je dia swuh tanggal baju pakai kain batik... org lelaki pakai boxer.. dia swuh steam 20mins.. dgn suhu 40 darjah celcius... gila kau panas nauzubillah... Aku da la asthma.. agak2 tpt tu dah berwap sangat... aku bukak pintu nya.. kang mati plak masuk kosmo..


 Ni gambar dari phone aku.. hehe




Yang tepi tu pintu kaca tu tempat steam...




Bilik kami urut..



Lepas dah steam.. masuk bilik untuk scrub... dia pakai scrub beras campur serai campur apatah.. untuk buang angin.. lepas dah scrub dia balut dengan plastik.. biarkan 15mins... Lepas tu dia swuh mandi...



Lepas dah mandi wangi wangi... maka mula lah sesi urutan... YA ALLAH sedap gila akak tu urut tapi aku bising sebab sakit.. badan aku banyak angin dia kata... adoiiii dia kata kena urut seminggu sekali at least.. habis kak duit aku kering kang asyik nak layan spa kau jekkk.. Dalam sejam dia urut... memang badan, kaki, pungkoq and buah dada dia urut. Lepas ni aku nak pi urut buah dada plak sebab dah tahu akak tu buat sedap kan... (mesti ada yg geli) HAHAHAHA..


Lepas dah habis semua sesi dia bagi kami minum air halia... SEDAP! Dengan tak malu nya aku tanya resipi...


Resipi teh halia kebaboom meletop mengeletarr


Teh
Air Panas
Halia hiris
Serai dititik


Didihkan... lepas tu minum... Piauuuu..



Memang sangat sedap lepas urut tu... Akhir kata spa ni best walaupun nampak macam haunted house.. Pekerja dia baik :)



Poise Organic Wellness Studio
Jalan Ampang Hilir, 55000 Ampang, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur 
03-4252 2288


Siapa yang sesat masa nak p boleh lah call aku. Kbai.



No comments:

Post a Comment

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...