Tuesday, December 30, 2014

"Yang.. tolong buat air"



SALAM



Ada satu hari tu, kawan Wan datang rumah sebab tolong Wan bersihkan kereta, cermin dia pecah.... Pastu dia ckp kat aku,"Yang... tolong buat air" OK trettttttttttttttttttttttttttttttttttttt! Selalu kalau part2 mcmni Mama dah sediakan siap2 nak bg tetamu makan apa. Tapi haritu aku blur giler. Sebab Mama and Baba balik Johor. So tinggal aku, Wan dengan Yaya je. krikk krrikkk.



Aku pun melilau lah cari apa yang boleh di bg pd tetamu. So... ini yang aku jumpa....







HAHAHHAHAHHAHAHA. Ok what.. sedap ok Famous Amos tu... meletop!!! Tapi Wan tak tegur pape pun... so oklah kan.. hahahhahaha.. Aku sebenarnya memang bangang sket buat air bancuh... bukan bangang... tak reti sebab dari kecik mmg Mama letak 3 in 1 je kat rumah. kekekke.. Tapi Wan kata aku buat air kopi sedap... yeeee kopi 3 in 1... but ada rahsia nya okkk.. 



Resipi Kopi Old Town Sedap Meletop Suami Melekat


1 peket Old Town White Coffee (Original/Hazelnut/sukati kau la kan)
200ml Fresh Milk
Ais (kena pandai agak2)
50ml hot water


Cara-cara

1. Masukkan serbuk kopi dalam cawan
2. Tuang air panas 50 ml je. Just untuk larutkan serbuk tu je.
3. Biar jap bg kepanasan reda.
4. Tambah susu (fresh milk terpaling sedap)
5. Kacau bg dia sekata
6. Letak ais



Korang kene pandai agak sebenarnya sebab kalau ada yg terlebih dia jd tak sedap.. Gunakan naluri isteri tu BAHHAHAHAHHA muntah sekarang.. Aku tahu walaupun mcm bangang kan, tapi HELLO... at least I did something.. kekeke... Bak kata mak aku, usaha tu di kira okay dr tak buat langsung :P



Kbai.

No comments:

Post a Comment

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...