Wednesday, June 18, 2014

Masak lerrr



SALAM!!!



Biasanya bila kahwin je mesti orang perempuan fikir kita kena masak. Katanya nak tawan hati suami melalui perut... Maaf! Saya tawan hati suami melalui senyuman... (ajaib lah kalau laki tertawan) Aku ingatkan aku tak payah masak since aku kan dok umah mak mak aku.



Malangnya..... sangkaan aku meleset.... (biasa la manusia kan suka berharap)



Sebenarnya aku taklah malas, and bukan nya tak reti.. cuma keadaan tak mengizinkan.. chewahhhh... KONON. Ada haritu family aku pergi terengganu, since aku dgn Wan tak ikut (kitaorg g PD masatu) so aku kena lah fikir nak bg makan laki aku...



Aku : I masak tomyam nak?
Wan : Hmmmm.... Masak masakan minang lah....
Aku : demmm (dlm hati : alahai... ni bukan expertise aku) *bajet kan expertise padahal goreng ikan pun jerit2 sbb takut minyak meletop pop pop hello kejelitaan adalah hak milik setiap insan*



Maka nya lepas jalan2 kat Setia City Mall, kami pun menuju ke Urbanfresh. Ya Ampun Mak Enon... Mahal amat cili kat sana. Sobs sobs... Layankan jelah... Aku siap pesan... jangan complain lebih2 kalau tak aku taknak masak selama 15 tahun. BAHAHHAHAHAH. over kan...



So petang tu aku pun masak lah....... Sejam gak kot. Sebab sambil masak sambil tgk TV. Muahaha. Maka jadi lah hari tu sambal minang, telur dadar, kangkung goreng. Sambal minang makan dengan ikan bilis dengan kentang. Siap insta tak tahan... BAHAHAHA..Tapi Wan cakap sedap... di sebabkan aku bukan org minang so aku tatau tahap kesedapan sambal tu.. So aku layankan jelah..





Then wiken seterusnya, aku masak ikan bawal sweet sour dengan tom yam ayam... Yang ni xde gambar.. letih plakkk kan asyik nak ketip gambar jekk... Ni je la excited kan sbb masak pertama kali... hihi..


Yang penting Wan tambah nasi 3 kali... Then...


Aku : Eleh... berlakon lah tu... acah2 sedap nak jaga hati...
Wan : Letihnya nak berlakon sampai kena tambah 3 kali...


BAHAHHAHAHAHHA. 


Terharu. Kbai...


No comments:

Post a Comment

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...