Thursday, March 20, 2014

Nama pun lelaki.....



SALAM....


Ada hari tu, hari selasa, hari selasa ialah hari pasar malam, so Mama akan beli je kat pasar Malam pape yang halal. Masa nak makan dinner, aku dah duduk, tunggu nak makan... Aku tanya Mama, mana baba? 


Tetbe bunyi dang dung dang dung... dari dapur basah.. pastu aku cam lakk dah kenapa. 


Aku : Baa.... apasal tu?
Mama : Ai... nak makan ikan bakar... biarkan... kita makan dlu...


(Utk pengetahuan pembaca baba aku dia memang jenis tak kisah masuk dapur, kadang2 dia masak gak, tapi dia punya kecah perghhh pitam... takpe at least ada effort)


Aku pun makan Soto dengan mama....


Tetbe krangg krungg... krangg krung....


Mama pun bangun pergi dapur...


Mama : Awak ni....... manada orang buat sambal sumbat asam jawa tu blend dengan biji sekali... memanglah tak boleh... Perah dulu.. masukkan air asam je sayang oi...
Aku : HAHAHAHHAHAHAHA patot lerrrr... bising nak mamps..
Mama : Apalah awak nk buat kalau saya takde..
Baba : Saya ingat senang je buat sambal...
Aku : Memang senang pun... baba je buat jadi susah... HAHAHHAHAHA


Lelaki oh lelaki...... (-_____-)


Tetbe masa makan tu aku teringat ada dulu along (abang sulong aku) dia nak buat juice... Bising nak mamps bunyi dari dapur...


Rupanya dia blend sekali buah dengan sudu.........



KRIKKK KRIKKKKK.....



oh ya blender tu terus rosak... sekian kbai..




No comments:

Post a Comment

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...