Thursday, February 6, 2014

Subur ke tak?



SALAM!!!!



Aku rasa macam dah lama gila tak blogging. Bila nak blogging je ngantok sbb letih keje banyak sangat. Bila bukak blog je, eh? aku nak tulis apa? Padahal banyak gila dlm otak nak tulis. Tapi apakan daya otak je yg gerak2, tangan tak gerak, apa guna nya? 




Oklah, sbb aku dah nak kawen, so post2 aku banyak pasal kawen jelah, sabar eh kena terima hakikat yang aku manusia normal, ada sedikit excited bila bab kawen. Kekeke. Bila dah nak kawin ni, bab subur2 ni sensitif sikit sebab yelah bila cakap pasal subur, mesti lah ada kaitan dengan anak. Anak tu bukan nya kita boleh dapat bebila kita nak semua nya bergantung pada rezeki. 




Kita boleh ikhtiar, tapi semua kerja ALLAH nak bagi rezeki atau tak. Aku pun macam orang lain jugak, nak anak. And memang kitaorang takde plan pun nak lambat ke cepat, eh salah memang nak cepat pun. HAHAHA. Kalau nak di ikutkan history aku, aku rasa aku macam payah gak nak pregnant, ingat lg dulu aku period sampai 28 hari gila kau.. sampai doktor bg ubat suruh stopkan period. tsk tsk. Sekarang ni pun period aku cuma 2 - 3 hari je. HAHHA. Oklah better than nothing tapi yang pelik tu bila puasa lama lak haha. Aku risau,
so aku amik langkah untuk ambil supplement. Maka aku decide to consume shaklee punya set kesuburan.



Mungkin ada yang fikir aku macam tergopoh2 nak anak, aku risau, kalau kau ada masalah macam aku mesti kau pun risau tapi tatau lah kalau kau taknak anak. khennnn....



Kita cuma mampu beusaha, tapi rezeki Allah yang bagi.. Ada hari tu aku pergi berurut.. Di sebabkan makcik urut tu kepoh sangat tanya aku macam macam, aku cakap je aku baru kawin. Terus dia check peranakan aku. HAHAHAHHAHA. Krikk krikk sangat kan...



Alhamdulillah dia kata okay. semua di tempat yang betul. Orang kata kalau nak check peranakan, kita kena baring, masukkan jari dalam pusat kita dan tekan. Kalau rasa ada denyut means peranakkan kau betul. hehe. Kalau takde denyut, hmm.. maybe jatuh ke? Kena tanya nenek2 lah, they know better. Jangan tanya aku, aku bukan nenek.


Berbalik pada set kesuburan, set ni buat aku lapar, sbb perubahan hormon kan, tambah nafsu makan, apa lagi... aku telan macam2 buah sbb lapar. Actually bukan lapar, otak je yang bagi signal bahawa kita lapar. 


Semoga dipermudahkan segalanya. Amin.


Boleh contact kakak yg jual ni (Nuha - 0126370022)
And kakak ipar aku jual jugak (Ervina - 0132263199)


Kbai.


No comments:

Post a Comment

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...