Tuesday, November 26, 2013

Hijab Stylista Workshop at IBM / Bengkel Hijab Stylista di IBM



SALAM!!!!



HAHAHAHHA maaf lah cam bengong je translation nya. HAHAHHA. Sebenarnya aku pun cam terbangang gak bila dapat email di suruh jadi speaker untuk workshop ni. Alasan aku kena jadi speaker ialah sebab aku style. Soalan pertama menerjah benak aku STYLE KE AKU NI???? nak pi pitam jap memikirkan nya.



Aku rasa, aku ni pakai baju asal boleh je. Selalu nya memang aku akan pakai dress sbb aku malu nak pakai jeans, bumper besar lah katakan. So dress lagi sopan pada pandangan aku. Bab tudung plak, memang aku beli rm 5 punya kat pasar malam. Kalau tudung corak2, aku akan beli dari bisnes aku sendiri, PAISLEY GRANDEUR. So, nak kata aku style? Memang tak, kuat minum kopi yela. Ekekeke.


Style pakai tudung plak, dr zaman belajar sama je. Sbb aku malas nak ikut peredaran masa. Aku kan hidup dlm dunia aku sendiri (poyo) Masa aku belajar, aku pakai tudung style yang paling mudah dan meminimumkan jarum, brooch atau segala mak nenek yang lain. So, style ke aku? Aku rasa tak. Tu nama nya pemalas. kekekkee.


Di sebabkan aku dah di suruhkan, so aku layan kan jelah. Organizer kata workshop tu dalam masa 1 jam. Antara style2 yang aku share ialah :


The Siti Sytle
The Hana Tajima Style
The Arab Style
The loose style
The Shawl Turns Bawal Style
The Irma Hasmie Style
The Turban Style
The Twist Style
The Basic Style



Workshop ni terhad seats dia, dalam 15 camtu je. Sebab yelah antara2 kawan2 opis jek. HHAHAHA. Tapi oklah, at least membantu. Tak rasa macam workshop sangat pun sbb tak formal langsung. Kalau dah speaker nya aku, memang sah2 tak formal. hihihi.


Gambar-gambar yang aku terima dari urusetia 


Chinese girl ni interested nak try pakai tudung. Pastu mengelupur panas. HAHA. Comel.









Kak Neeza share tips


 Meh sini meh pakai shawl mehh...


Style Siti katanya.


Sampai bawak cermin kau. Curlass.


Mulut toksah nak joyah sgt Amni.



Turban Style



Apapun bagi aku, cari style yang kita selesa. Its okay to just stick with one style. Yang penting keselesaan kita. Kalau ko selesa pakai selendang 18 lapis, go ahead. Orang lain2 kan? :)


Ok bai.


No comments:

Post a Comment

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...