Sunday, October 30, 2011

Kesudahan


SALAM!!!


Hari ni hari minggu, maka saya tak berapa busy. Kalau busy pun tu buat2 busy sbb malas lipat kain. grrrr! apa lah nak jadi.. huhuhu..



Apa kesudahan nya entry ni? Tajuk pun dah cam menyampahkan je (kata akar dia sampah). Oklah, kesudahan ni sebenarnya nak cakap pasal kesudahan yang aku ambil akhirnya.



Siapa yang pergi kerja make up? Ala bukan lah make up yg melampau2. Just bedak and eye liner. Tapi still laa blh buat muka kita nampak different gak.. Kannn?? Masuk hari ni dah sebulan lebih aku kerja. Sepanjang aku kerja, hari2 pun aku pakai eye liner.



Pakai eyeliner mmg blh buat mata kita nampak lg besar bla bla bla. Tapi....... bila lepas solat, amik wudhuk, muka jadi cam org EMO &#&#&@*(&*(&#@(*&. haram. Macam muka org kena tumbuk pun ada gak. Lama gak aku fikirkan solusi masalah ni. (bajet cam masalah besar gila) ok fine, besarlah untuk perempuan mcm i ni.. heh.



So, setelah aku fikirkan banyak kali, maybe i should stop pakai eyeliner, or else bila lepas wudhuk nampak cam geng EMO dekat Times Square. Ish. Nasibaik tak pakai baju hitam hari2. Dan kesan masa panjang dia, bila eyeliner tu dah turun ke bawah mata, bila nak remove dia cam ssh, kena gigih mcm sental daki badan kannnnn....and setahu aku kulit area mata adalah yang paling lembut. SO..... kena EXTRA care.



muka sebulan bekerja. eyeliner ada.




bila lepas wudhuk, eye liner smudge. efek harus berlebihan. hahahhaHARAM apakau igt cam askar conteng2 muka.



so, aku decide untuk beli ini...


Revlon Super Lustrous Really Red Matte 006



Make up is always about highlighting only one part of ur features. Means kalau dh beriya make up mata, go easy on ur lips and vice versa. So, aku ambil langkah ini. Go easy dengan my eyes, but highlight my bibir mungil instead. *statement membunuh*



TARAAAAA... ha, ce tgk bawah mata tu, bila aku hilangkan eyeliner, dia still cam gelap kann.. tu yang saya tak gemor. ishhh.




mata yg harus dapat EXTRA care. nk beli eye cream duit takde. Mahal ok. So, ukurlah baju di badan sendiri, ambil alternatif lain.



Adalah dekat 1 jam gak aku duduk kat kaunter revlon tu try merah yg mana sesuai dgn kulit muka. Actually, semua perempuan pun sesuai pakai lipstick merah BUT kena ikut skin tone. Try google video Michelle Phan. Dia ada ajar cemana nk cari red lipstick yang sesuai utk muka kita.



Maybe ada org fikir, this is not important. Ada yang gi keje tak make up apa. But to me, HELL NO. Appearance mmg penting. Remember first impression? Yes, itu sangat penting. Kalau kita selekeh je, tendency for people nk ambil kita serious pun tipis. Orang akan fikir, "diri sendiri pun kau takleh jaga, kau nak jaga company?" lupakannnnnn..



Bukan lah nak kata make up lebih2 smp pakai bulu mata palsu ke apa, but kena look good, kemas, bersih. Percaya lah, dalam dunia sekarang, orang dah tak tgk sgt CGPA kau. Orang tgk cemana kau berkomunikasi, cara kau bawa diri, cara kau sesuaikan diri, teamwork semua bla bla..



So, dont take things easily. Work for it. Ok, itu sahaja. Bye!


3 comments:

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...