Wednesday, September 21, 2011

Symptom Checker


SALAM!!!


Kembali lagi aku ber-blogging di waktu kerja. Sebenarnya sekarang tgh training. Tapi belah pagi je, petang I free. sementara ada masa ni baik kita berkongsi pengetahuan. kan? Sharing is caring kan? Tapi share suami tak eh. Tak rela okei.



Ok, berbalik pada tajuk asal. Apa maksud simptom? symptom? sep sep tom tom tom? lempang nak? basically symptom ialah tanda-tanda atau sign yang korang dapat untuk sesuatu penyakit tu. Biasanya melalui symptom2 ni lah doktor detect apa-apa penyakit. Bila ada symptom, maka doktor akan syak something is not right kan? then they will run a test/ tests untuk confirm kan apa jenis penyakit yang korang hidapi.



Aku memang suka baca anything pasal kesihatan. Kalau korang baca entry2 aku pun banyak pasal kesihatan kan? kan? takde cete aku g date ke apa. sbb mmg tak g (-_-) so, di sini aku nak perkenalkan satu website kesayangan aku. Ni website kesayangan aku tau, korang tak boleh curi. Kalau curi kecik hati aku nanti.



Click kalau sayang aku



tipu je yang atas tu website longchamp sebenarnya. hihi.



SINI





nampak tak? banyak symptom2. antara nya ear pain, chest pain, back pain. kalau antara symptom2 ni takde yang korang alami, korang just boleh type symptom apa yg korang alami. pun bolehhh. tapi kalau type symptom2 makan tak kenyang, mandi tak basah yang tanda jatuh cinta tu, memang doktor ni keluar dari skrin lempang muka korang. haaaaa..



Aku kadang-kadang sakit dada sbb asthma. So aku pun buat symptom aku chest pain.




Pastu dia akan tanya lah mcm2 soalan. Jawab dgn jujur okay. Tapi soalan ni takleh blah. breast implant???!! WAKAKA. adakah breast implant blh buatkan dada sakit? ye la kot bila implant terlampau besar. hahahahaha.




Then lepas korang dh jawab semua soalan tu, dia akan bg kesimpulan berdasarkan symptom2 td tu.




Kemudian dia akan bagi penerangan. Korang baca lah. Kalau rasa serious, baik jumpa doktor. Mencegah tu kan lebih baik. Kalau taknak jumpa pun dapatkan 2nd opinion. boleh kan?



So, apa2 kemusykilan pun, TANYA dan TANYA dan TANYA. ok? Jaga diri baik2. Semoga berjaya mengesan apa jua benda pelik yang berlaku di badan anda.


Okbyenakgitoilet.



No comments:

Post a Comment

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...