Saturday, September 17, 2011

Svenson Hair Care Centre Part 1


SALAM!!



Ehem ehem. First of all, entry ni akan ada 2 parts sbb yang part 1 ni just the basic one. So, the second one akan di update entah tatau bila. huhu. Ceritanya begini, ada satu hari tu, i went for a facial dekat spa yang mmg selalu aku gi. Then masa nak balik tu, borak2 dgn my beautician. Dia tanya aku, where do u usually go for your hair treatment? Then aku cam, haaa, banyak plak duit aku kannnn. Aku pun cakaplah, aku guna traditional way. Yolah, kan aku guna santan je. JIMAT.




Then tetbe dia kuarkan voucher, hulur kat aku. "For our regular customer, enjoy this voucher AJ". Then aku cam terkezuttt lahh kan. Tengok dapat voucher rm 1500 from Svenson Hair Care Centre. PENGSAN!!!! Siapa nak bg weyyyy. Ini rezeki Alhamdulillah :))




So, aku decide nak bg untuk family ku tercinta! Lagi pun, benda camni aku dah pernah buat dengan Yun Nam dulu, so cam tak kesah sangat, buat lambat2 sikit pun takpe. So, adik ku, Yaya pun suruh lah aku buat appointment untuk dia. Lama okay dekat 2 jam lebih. Dah lah tak lunch (T.T)



The nearest Svenson ada dekat2 dengan rumah aku, BAIK PUNYA! hihi..




bukak2 pintu nampak ini.




consultation rooms



di sini aku habiskan masa selama 2 jam lebih *pengsan*




pandangan biasa pusat2 begini




ini BEST!



Macam biasa, kalau korang pergi Hair Care Centre steps dia :



1. Jumpa consultant, borak2 sikit
2. Di heret ke consultation room
3. Buka apa yang patut (bukak rambut yg kat kepala je, rerambut bhgn lain tak)
4. Scan rambut
5. Identify masalah rambut anda
6. Consultant akan membebel2 smp rasa nk hempuk je dgn keyboard
7. Treatment time!
8. Scan balik
9. Consultant akan mengipas anda sekuat mungkin nak suruh beli produk (Part ni kena pandai lah menjawab, aku mmg takdehal, biasa sgt dah ni)
10. Blah dengan rambut sihat.



Aku tanya consultant tu, apa beza Svenson dengan Yun Nam?



BEZA NYA, YUN NAM GUNA HERBA. SVENSON NI GUNA SUMBER DARI TUMBUH-TUMBUHAN.



Testimonial adik aku : Best. Rasa cam gi salon. Tapi kepala aku pening lah.



Dulu masa aku g Yun Nam pun, kepala aku cam panas dan pening. sebab herba2 tu lancarkan perjalanan darah bak kata tukang basuh rambut tu. ecehhh



Aku tatau apa bestnya Svenson ni sbb aku tak try lagi. That's y ada Part 2. Tapi bila entah aku nak try pun aku tatau. HAHAHHAHAHA. Aku rasa Svenson murah dari Yun Nam. Korang boleh pergi nearest branch tanya price dia eh.



Check out their website :


SVENSON



okbye.



No comments:

Post a Comment

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...