Saturday, September 10, 2011

Skin Renew : Professional Solution


SALAM!!!


Weekend adalah hari paling bahagia untuk semua orang, dan semestinya untuk aku gakkk. Minggu ni kemain aku menabung di shopping2 complex dengan jayanya. Bajet gaji limablas ribu kunun. heh. Weekend kali ni aku bercadang nak g ikea sbb nak beli tempat kasut baru, yang lama punya dh penuh. Banyak lagi kasut yang takde tempat tinggal. kesiannn.


So, aku pun mengajak lah adik ku dan rakan nya.




Apasal tajuk entry cam tak muncul2???!!! HAHAHA. ok lah, masa tgh jalan2 tu, aku di sapa oleh seorang amoi, " Miss do you have time?" Aku : "For what?" Amoi : "Beauty products" Aku senyum terus blah, sbb masih terbayang peristiwa semalam di London Weight Management. Aku berlalu pergi, tapi dia sempat bagi aku pamphlet.



durjana sungguh pamphlet ini. PUIII




Bila maca pamphlet ni, biasalah aku terpengaruh. HAHAHHA. Maka aku berpatah balik. Aku pun tanya, " is this really for FREEE??????" Amoi tu jawab, "remove black head je FREE miss, yang beauty treatments tu you kena bayar" Aku dalam hati, "menipu betul, saje bg aku excited, tak baik okei" Pastu aku cakap, "Oklah, pls remove it for me" Dia pun senyum, aku membalas senyuman nya. ewahhhh geli plak.



Dia membancuh apatah.



Mula-mula dia bersihkan hidung aku pakai rose cleanser ni.



Papaya extract yang dia bancuh utk sapu ke hidung aku



Dia menyapu papaya extract tu, bukan main lagi, macam dia tgh sapu kuning telur kat tart nenas. choiii



Pastu, dia letak kertas putih ni.



Ni hasilnya. Adik aku kata, "Banyak bulu jeee" (-_-)


Papaya extract ni bagus sebab first dia based on herbs. Second dia water-based. Dia sesuai untuk semua kulit. And aku rasa mudah nak remove black heads bila kau hanya perlu sapu papaya extract tu je. 3rd, tak sakit. Selalu aku tgk adik aku pakai yang pelekat hidung tu, time nak tarik, kelat2 muka dia. HAHAHA. ni tak, sng je.



And beautician tu kata,
TOLONGLAHHHHHHHH jangan tarik white/black heads sendiri (lebih2, padahal dia tak ckp tlg pun) Sebabnya, ianya hanya akan membesarkan Pores je. which is tak elok lah kan.



Pastu, aku pun tanya, "Betul ke guna ice boleh kecikkan pores?" Dia pun jawab, "Boleh tapi just for temporary, and dia tak recommend sbb ice tu tadi boleh keringkan kulit muka kita" ADA FAHAM??? so, bagi aku, takyah cabut, pergi je buat facial.



Lepas dia habis buat benda tu, perkara standard, dia akan try promote products dia. Apadehal, aku dah cukup expert dah nak menepis. Tapi ada satu benda yang menarik perhatian aku.



JENG JENG JENG......



Skin Renew punya BB CREAM. (padahal tatau pun apa tu BB cream) Kebetulan pulak tadi ada promotion. Harga sebenar rm 55. Tapi tadi jadi rm 15. Apalagi, jangan fikir banyak. Terus aku bayar. ZASSSSSS!!!



BB Cream



Tapi sebelum beli tu of course aku tanya dulu, apa yang buat aku tertarik ialah BB cream dia guna herba. So aku rasa dr segi logik nya better than chemical kan. Sebab tu aku beli. (padahal terpedaya) Plus dia kata BB Cream ni macam foundation tapi lagi banyak manfaat. Aku ada 2 bekas foundation tapi aku tak pakai sbb lagi suka pakai moisturizer Olay yang 10 hengget tu je. Last2, foundation itu jadi makanan tong sampah. Tapi aku rasa BB Cream ni better than a foundation. We'll seeee..





Tapi.... kecik sangat.. Pakai seminggu habis kot. cheh.



Nanti bila aku dah pakai, I'll write an entry about this BB Cream. Tapi semua rangkaian product dari skin renew ni guna herbs. Apatah benda yang dia kata bagus yang ada dlm product dia ni, P-7 ke G-7 tah. tak ingat aku. Tapi dia kata product derang semua water based, so tak oily.



Nak tahu lebih lanjut, boleh layari SKIN RENEW OFFICIAL WEBSITE



Akhir kata, aku tak beli pun tempat kasut kat ikea sbb TER-beli rantai Jed, TER eh bukan SENGAJA. Kbye!


No comments:

Post a Comment

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...