Monday, July 25, 2011

from kedah with love



SALAM!


Hai.... tengok tajuk tu mcm best je kan.. Macam je. jangan tetipu sangat lah kan. *sedih* Aku kemain excited dgn trip ni sbb yelah pergi rumah my bestfriend. aku dpt perlepasan pergi pun sebab ada wedding. kalau tak mmg tak dapat wehhh.



jangan tertipu dgn harga tiket. MACAM HARAM.



Maka seperti yg dirancang, pergilah aku berlepas ke kedah selama tiga hari. Tapi bus stop kat kangar. Naik2 bus je, I was like "WHATHEFISHCAKE??!!" ni ke bus nya???!!! terus membayangkan betapa jauhnya kangar tu. 8-9 jam ya. kalau teran anak nk beranak dpt berapa dh. cuba kau kira.


AKU STRESS! tp aku tabah, aku berdoa, tolonglah bg aku duduk sorang2 je, jangan ada orang sebelah aku. kalau tak memang aku E-M-O. alhamdulillah takde. LEGA. tapi.... org seat sebelah ANNOYING NAK MATI. ok dah tamau mengata. ALLAH marah.




tengok seat dia!!! stress. stress. mmg aku tak naik dah transnasional. kecuali kalau terpaksa. bukan apa, ikut logiklah weh, tlgla kau consider sikit, 8-9 jam tu lama ok. kau fikir ke pasal tulang belakang aku? ada? kalau bus lain boleh buat, kenapa tidak kau?


aku serious tak kisah byr mahal kalau selesa. tapi kalau bayar mahal, tapi dpt camni mmg aku tak suka. masa balik, naik SRI MAJU. harga rm 38 je. seat mmg terbaik. THANK YOU SRI MAJU!


sepanjang perjalanan, aku hanya dengar lagu. dengar lagu. dengar lagu. pura2 tidur nak elak kena kacau. tidur betul. msg2. tidur lagi. makan tak. sbb aku puasa. tidur bgn dekat 15kali pun tak sampai2. gilasiputbus ni. takpe. aku pun menikmati pemandangan.


satu benda aku paling suka kedah ialah HIJAU. sejuk mata tengok padi. LIKE SERIOUSLY. mmg breathtaking habisssss. semestinya priceless :))



maap, kamera capuk.



ni sebenarnya gambar burung terbang, tapi sebab kamera capuk, bus bergerak plak tu, seat tak best(nak gak) maka burung nampak cam kutu kat kepala. yg hitam2 belah kanan tu maksud aku burungnya.


lepas dah gedebak gedebuk tu. maghrib gaklah aku smp. TABAH. chah pun amik. pastu balik rumah. buka puasa. then terus buat kerja tolong2 buat goodie bag. pastu TIDO.


TEPAT JAM 12. Perut aku lain macam. Kepala aku pening. Dada aku sakit. Aku dah, "ok tlglah jangan kena asthma attack kat rumah orang" aku pejamkan jugak mata. tido gaklah sekejap. pastu entah kul berapa. tekak aku loya tahap ayamas. bangun muntah2. mmg pusing gila kepala.


Muntah2 berak2 non-stop. Rasa cam nak nangis. Kenapa nak sakit sekarang. Ni rumah orang. Menyusahkan orang. Tapi apa boleh buat. Kunfayakun. Tabah lagi. Muntah dan cirit tanpa henti selama beberapa jam. dr malam, pagi, petang.


Badan toksah cakap, lemah cam orang tak makan seratus hari(saja hiperbola sket) Sadisnya, aku sempat tukar baju. tapi bila turun memang rasa nak pengsan. Tak leh berdiri. Last2, ya, aku tidur je. Tak turun langsung masa majlis. TAHNIAH AMNI. Ada aku tersedar, ecah tgk aku kejap2, badan dah panas.


Yang takleh blah, time anak sedara dia masuk, "kak amni, maksu soh tgk kak amni ok ka?" Masa tu aku tengah nangis sbb badan mmg tak sedap gila. tapi aku tahan, sbb aku tahu, kalau aku dah penat, aku nangis lagi mmg chances nk kena asthama attack sgt tinggi. Pastu anak sedara chah kata, "kak amni awat teriak?" Tetiba aku teringat, dang! aku pakai eyeliner tadi, habislah smudge. HAHAHAHAHAHHAHAHA. dah sakit pun perangai tak ubah.



Bila dah malam, aku gagahkan diri gak nak mandi. Lepas mandi, aku baring lagi. Memang takleh nak berdiri lama2. Nak jatuh. Pukul berapa tah, ecah masuk bilik, ecah kata jom gi klinik. Maka teruslah aku ke Klinik dekat Arau.



Doktor kata masuk air. Badan terlampau lemah. Aku takleh berdiri sebab tekanan darah terlampau rendah. Oh ya, aku mmg org jenis low blood pressure pun. Pernah je pengsan2 ni. AHHAHAHA. Lepas dah masuk air tu bolehlaaaa.



sabar jelaaaaaaaaaaaa


lepas tu balik, makan roti, makan ubat, terus tido. sedar2 dah pagi. AHHAHA. tapi perut masih sakit. muntah2 adalah sikit. pastu bus kul 10. balik KL. gila bosan kan pergi kedah tapi sakit. tapi takpelah, at least sekarang aku dpt tahu yang aku takleh makan CUKA. ya CUKA.


tp sakit best gak. ada org risau. LALALALALALALA.


kbye.


1 comment:

  1. yeee aku sangat kesian kat ang waktu ni..sorry la datang rumah aku jamu masak cuka..kan perut ang kosong sbb puasa pastu buka2 makan masak cuka which is acid..mmg xboleh la aku pn x terpikir..lama2 baru aku tau..perut kosong xleh makan benda beracid..kena makan bnd lain dulu..sorry sorry sorry..

    ReplyDelete

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...