Sunday, July 17, 2011

FLORIA 2011




Salam!


Floria? Flora Fauna? Flowers? Flo Rida? ok dah tu merepek sgt dah. So actually its Floria 2011 dekat Putrajaya. Apakejadahnya??!! Aku tgk bunga? erk. geli je dgr nya. hahaha. tp sbb skrg aku dh lembut hati sket, maka aku layankan sajeeee...


So Floria ni sebenarnya adalah cam himpunan bunga2 dr setiap negeri ataupun organization?(maybe) sbb aku dtg mlm, so cam tak berapa nak nampak. but the real reason bukan nak dtg tgk bunga pun. Kami dtg nak tgk bunga api, yes fireworks. AWESOME kan? aku layan gaklah bunga2 api ni.. sbb bila ada perayaan je biasanya dpt tgk. agak batak di situ.


maka nya bila a friend of mine ajak last friday, aku kata OK! padahalllllll, jalan gi putrajaya pun aku tatau. gilankbergamble kan. aku pun tny lah abg aku. abg aku bg direction suku jalan je okay. lepas tu mmg aku tabah jelah. tapi biasa lah, i am a FIGHTER! i can survive :) gila bangga dgn diri sendiri bila berjaya sampai putrajaya seorang. ok mmg nampak cam bangang but heyy m proud of myself.


sepatutnya aku dtg mlm, tp biasalah, aku takut sesat maka nya dtg ptg. gila ngeng. kwn aku tak hbs keje lagi aku dh smp. yelaaa, mmg aku sorang je kat dunia ni habis keje pukul 1 kannnnn. pastu takpela, aku jalan2 kat alamanda dulu. lepak2, jln2 cam org takde arah. layankan sajeeeee.. then setelah beberapa lama, kwn aku smp. meh lah kita bg nama. kesian plak bercerita takde nama. ok, nama dia dinie.


di sbb kan aku yg bijak bestari ni smp awal, maka haruslah makan dulu. kalau tak mkn cemana nk ada tenaga nk berjalan. ni konsep mudah ok. sapa tatau mmg bangang. pastu makan, minum, makan, minum, makan sambil berckp, mak aku kata kalau mkn jgn bercakap. tak sopan. tp takpe sbb mak aku takde masa tu. huhi.


then floria time! aku igtkan tak banyak org, sbb yela malam kot. gila gigih org nk tgk bunga gelap2. namun sangkaanku meleset terpeleset sama sekali, mmg ramai okay. pusing 2 3 kali nk cari parking. last2 parking agak jauh lah. dahlah pakai heels (T.T) takpe, beauty is pain. beauty ke punnnnnnn. and to make it worse, hujan eh. dahlah takde payung. tp takpe, aku kan survivor, hujan redah saje.


floria ni dekat presint 2. masa aku br sampai aku nampak gerai2, bunga, orang, oh ya tandas pun ada. so terus jalan nampak lah lampu2 ala2 i-city. then bunga sikit2. masa aku smp tu tengah perarakan boat berhias. Dinie kata, dulu buat kereta berhias yg dekat Bangunan Sultan Abdul Samad tu. skrg Malaysia dah upgrade, kita main boat sekarang, kereta is sooo yesterday okayy.. aku pun layankan saje boat2 ni. cantik2 gaklah.


adalah dekat setengah jam kot boat2 tu berlayar?. mengikut negeri. yg cantik melaka punya. pastu ada org menari2 lah dekat atas boat tu.. tanak plak tgh menari tu terjunam dlm air ke apa. best gak. pastu dah hbs perarakkan boat tu, tetbe muncul lah fireworks.


and i was like. "WOAH" "WOOO" "WAHHH" bunyi2 suara batak. mcm budak kecik padahal umur dah 24. mcm harammm... lupa nk kata, dinie pun batak gak. HAHAHAHA.


mari layan gambar...









ni dah mcm berperang plak aku tgk.


pas dah hbs tu, kitaorg pun baliklah. dlm perjalanan nk g kat kereta tu aku nampaklah gak bunga2 tu. cantik gaklah. ada lah gak org yg gigih ambil gmbr mlm2, udah le hujan plak tu. takpe, org lain2. haahha.


tp, aku tataulah apakan, aku rasa cam membazir je. Dinie kata asal mlm je ada fireworks. kau bayangkan berapa banyak membazir duit. ish ish..


ok dah bye.


No comments:

Post a Comment

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...