Tuesday, June 21, 2011

Fruity ice cubes

SELAMAT SEJAHTERA!


masih ingatkah dgn entry INI? ala yg pasal minuman sihat tu... kan ada aku suggest air letak buah. atau ice cubes letak buah. ha buat takk??? mesti tak kannn sbb aku tahu semua org busy aku je yg tak busy sbb balik keje pukul 1 *motif nk emo??


last weekend, mak aku bagi ceramah. bila balik dia bawak sebakul buah. salah satu buah nya adalah nenas. iya lah bak kata anak murid aku nenas tu durian. biasa lah tu confuse dgn rupa luaran. takpelah, at least derang kenal durian.


maka nya adik aku entah kenapa dia terlebih rajin, dia keluarkan kata2 ni dr mulut dia. "ma, yaya buat air nenas boleh?" mak aku pun ckp lah boleh. aku bab2 buat benda remeh tempe ni mmg malas. bukan tak tahu. tahu buat cuma ntah. hidayah nk buat belum sampai lg kot. masak lauk boleh. yg lain2 tu agak liat sikit. lalu aku blah naik atas tanpa fikir panjang.


esoknya bila aku bangun dah ada air nenas dlm fridge. ahhaha. aku pun terfikir lah nk buat ice cubes. nyum nyum.


sonang je nak buat, amik sudu. masuk dlm tpt ice cubes. biar selama yg korang suka. dah siap. AHHAHA.



nenas yang telah siap di masukkan



ni dah keras. lalu aku masukkan dlm air. rasa dia boleh bla lah cam manis tak berapa nk manis. haha.



bila asyik minum, tapi tak dapat2 buah nenas nya aku bengang. lalu amik sudu makan saje terus. SENANG.



cute kan?



cutenyaaaaa


bila boring aku mkn camtu je. rasa cam makan ice cream nenas pun ada. kesimpulan nya boleh lah try. nnt nk try buah lain pulak. YUMMY!


No comments:

Post a Comment

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...