Sunday, May 29, 2011

Spa sendiri (1)

spa? pusat urut? rumah urut? aku urut kau, kau urut aku. lucah pulak bunyi nya. kalau dengar perkataan spa, perkataan pertama muncul dlm kepala aku, MAHAL! sbb mmg mahal pun bg org yg berpendapatan cam aku. aku pergi pun kalau mak aku bayar. heh.


pergi spa mmg best. orang urut kau, kau hanya perlu baring. rest. and kalau aku, confirm aku tidur. bezanya cuma tak keluar air liur basi je. huahuahua. so disebabkan aku ni tak mampu nak pergi spa, tapi nak gak merasa. apa lagi, buat lah spa sendiri. sebenarnya takde lah spa sangat pun. asalkan ianya berbeza dari hari2 biasa, kira dah molek sangat dah bagi aku.


setiap minggu, aku akan pilih hari jumaat, sabtu atau ahad. untuk menikmati spa buatan aku sendiri.. minggu ni aku pilih untuk memandikan badan aku dengan tomato. best gilaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. sbb sebelum2 ni aku takde blog, so takde lah aku nk amik gambar bagai. hehe.


so minggu ni aku guna tomato. tomato mmg bagus utk melembapkan kulit. skrg cuaca kita mmg panas gila kan. tu yg aku cam nk guna tomato. nk bg kulit lembap, sejuk malah segar(takleh bla). mungkin korang boleh cuba buah atau sayur lain.



tomato yg dikisar dan disejukkan



senang je nk buat nya. aku guna 2 biji tomato. aku blend kan. then letak dalam bekas for 20 min, bagi dia sejuk. pastu aku lumur kat badan aku. tgu selama 10 min. then mandi cam biasa. best woooo rasa diaaa. menyegarkannnn ewahh. then scrub seluruh badan. pakai masker. urut badan sendiri (nk jimat) pakai lotion banyak2 pastu baring, bukak kipas kuat2. pasang lagu slow. tunggu 15 min masker kering. then basuh. wahhhh lepas tu mmg best lah perasaan dia. hehe.



and then esoknya, aku nampak mangga yg aku potong tak habis lagi, terus aku suruh adik aku keluarkan maka aku jadikan jus. mangga banyak serat. maka bagus utk perut. jimat jimat.




ok. sekarang tgk peti ais korang, apa yg ada? mungkin boleh dijadikan masker. scrub badan ke apa. minggu depan aku nk tumbuk timun plak buat masker. hmmm tercapai ke tak hajat ni. mungkin ya, mungkin tak. sama2 kita nantikan.


aku rasa start next week aku nk try minum madu dgn air panas mcm yg hj suggest. hmm nk tgk apa kesan nya.


akhir kata, jagalah badan anda, nak pakai lama lagi.

No comments:

Post a Comment

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...