Sunday, May 1, 2011

Rock your vote!


anda umur berapa? saya 24 tahun. tapi sebab belum birthday baru 23 tahun. auwww! tapi sebenarnya tahukah anda kita dah layak mengundi ketika usia 21 tahun?? aku tahu. tapi masalahnya aku ada ATTITUDE idontcareaboutpoliticsyaww! HAHAHA. sampai sekarang pun aku mcm tu. sbb ntah, rasa cam malas. hmmm boleh terima tak alasan ni? takpe kalau taknak. saya faham.


beberapa bulan lepas, perbualan antara aku dan seorang rakan, rajan.

rajan : eh you dah register utk vote ke belum?
aku : errrrr belum. dekat mana nak register?tak tahu lah(padahal malas tahap ayam serama)
rajan : aiyoo you ar. post office lah. any post office pun boleh.
aku : ok ok. nanti i pergi (nanti tu tatau bila dlm hati aku, mungkin tahun depan)

PERBUALAN TAMAT(eh tak, perbualan lps tu takde kena mengena dgn entry ni)


tapi saranan rajan tu bagaikan angin lalu je...............(rajan jangan marah. HAHAHHAHA)


then 2 minggu lepas, sepupu aku sibuk nak tengok JUSTIN BIEBER : never say never. sebenarnya aku pun nak gak tengok. 3D siot. makcik aku belanja pulak tu. tapi aku bg ticket aku kat adik aku sbb aku nk teman yaya cari keje part time kat AEON. lalu, lepas sepupu aku, makcik aku dan adik aku masuk wayang, kami berdua pun berjalan-jalan cari kerja.


pastu sampai satu tempat ni ada sorang makcik tgh duduk. sebelum2 ni tempat tu tempat org derma darah. lalu aku pun buat cam bodoh je. yelah, aku emo. aku takleh derma darah. so tgk tpt pun dah emo. rasa nak terbalik2 kan meja kat situ. hahaha. ok tipu.


pastu, makcik chinese tu tanya, " you dah register as a voter ke belum?" then aku terus teringat perbualan aku dgn rajan. "DANG!" aku lupa gi post office(yela tu lupa padahal mmg malas nak gi) then aku pun jawab "BELUM". terus makcik tu panggil aku duduk lalu men-registerkan aku. AKU TABAH. tiada jalan keluar lagi. HAHAHAHA.


setiap banner kena ada model. bak kata taylor swift,"two is better than one"



ni lah makcik tu. terima kasih makcik. *cium pipi kiri kanan*



REGISTER NOW!!!!



aku tatau napa muka aku cam menangis. mungkin aku terharu KOT. muntah.


HA!! yg dah 21 tu dah register ke belum?????

No comments:

Post a Comment

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...