Saturday, April 2, 2011

TIPS 8 : menghilangkan dagu berlapis kek lapis

dagu berlapis? dengar cam sedap tak ibarat kuih lapis. haha. ramai org ada masalah dagu berlapis. tapi tatau cemana nak hilangkan nya. mari lah aku tolong. entry ni ditulis kerana ada org kat formspring tanya aku mcmana nak dapat dagu cam amni. dagu aku mcmana? ahha. aku assume dagu yang tak berlapis lah kan. ke berlapis gak? ahhaha

benda ni aku baca bertahun tahun lepas. masa tu aku sebilik dengan miza. aku baca paper tu dengan dia. gila hebat ingatan aku. hahahaa. ok. senaman ni sesuai di lakukan bila-bila masa pun. bangun tido, makan, bersenam, tgh buang air besar pun boleh. takde sapa marah. hahaha.

ok, meh meh melangkah ke alam tiada dagu berlapis.


FIRST METHOD


1.pandang ke depan, tegak. luruskan leher. (tak perlu senyum cam pom sewel dlm gmbr tu pun takpe ya)



2. keluarkan 2 ibu jari tangan. (kalau hebat, ibu jari kaki pun boleh gak)



3. letakkan di permulaan dagu.



4. urut/tolak/ratakan lelemak yang ada di bawah dagu dengan cara mengerakkan ibu jari tadi ke belakang. sampai ke telinga.



5. ulang beberapa kali sampai tangan lenguh. (jgn nak merungut bila tangan lenguh ya)



SECOND METHOD


1. pandang ke depan, tegak. luruskan leher



2. dongak kan kepala dalam 100 darjah



3. sekarang buat cam korang tengah kunyah something dalam mulut (WAKAKAKA huduhnya muka aku mengunyah)




4. rasa tak cam bahagian bawah dagu tu tegang sbb tertarik2 dek kunyahan tu


5. ok, untuk yang ni. buat dalam 20 saat stop. jangan lama2 sangat. nnt lenguh. stop jap, then sambung balik.


HASILNYA!




benda ni takkan jadi dalam masa sehari dua. kena rajin buat. insyaALLAH. lama2 ada jawline nnt. malah tiada double chin, boleh makan double cheeseburger selalu. ehhe.

SELAMAT MENCUBA!


No comments:

Post a Comment

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...