Sunday, March 20, 2011

TIPS 5 : masker for better complexion


hello sunday!!!! *nada gedik* sebenarnya dah lama aku nak tulis post ni. tapi asyik tangguh sebab demam.(T.T) tp takpe, sbb hrni hari ahad, kuatkan semangat sket. sebab benda yang aku nak tulis ni sesuai di buat pada hari ahad. ntah pape kn amni ni. bengong.

ok, aku sebenarnya nak ajar korang cemana untuk dapatkan better complexion. first of all, complexion refers to the natural color, texture, and appearance of the skin.(curik from wikipedia)

ok, sekarang ni aku nak tanya, korang tahu tak apa complexion asal korang? ada yang tahu. then ada yang tak kan? coz sometimes kita punya complexion ni berubah sebab mungkin :

  1. korang main basikal tengah2 hari buta, then basuh muka, dah ber panau.
  2. mengunakan pemutih muka dah tu putih tak sekata plak tu
  3. mmg tak tahu complexion tu apa jadahnya
so, untuk mendapatkan tona muka yang sekata, aku cadangkan kita buat masker yang murah lagi bagus ni. tak silap aku , aku baca beberapa tahun lepas dlm majalah seventeen. (ok, adik aku yg beli,bukan aku) coz im sixteen...*muntah*

MARI MULA!

barang2 yang perlu ada.

agak2 malas nk beli brown sugar kat kedai, amik je kat mana2. (sila jgn contohi perangai huduh amni ni)


ok, ni brown sugar nya. tgk, dah nk habis. nampak sgt rajin pakai masker brown sugar.


susu!

senang kan, perlukan dua benda ni je. susu tu aku nasihatkan guna lah susu putih. takyah nk guna susu coklat ke strawberry ke.


STEPS
  1. Tuang brown sugar dalam bekas (ni pun nk kena ajar ke?, kotlah ada yg igt tuang terus atas muka kannn)
  2. Curahkan sedikit susu.

ok, ni kena pandai agak. samada korang nk buat dalam kuantiti banyak atau sedikit. tp jgn banyak sgt susu tu, nanti masker tu jd cair sgt. then bila pakai menjejeh ke bawah. banyak semut beratur kang. hahaaha. buat dia jadi cam paste tomyam *ohh sedapnya tomyam*


3. Gaulkan masker tadi.


ni rupa dia setelah di gaul. elok je kan aku buat *poyo* dah selalu pakai, tahu lah the right amount. hehehe.


4. Sapu kat muka bancuhan tadi.


mmg muka cam katak puru pun ada. mengerutu. euwww.


5. Minum susu sambil tunggu masker kering. (ni tanak buat pun takpe)



normally, selepas 6-7 minit dia akan kering. then korang basahkan tangan, urut slow2 muka tu sampai bersih. memang perlukan air tau. korang tahu jelah, gula kot. kn kasar. lepas dah siap semua, lap muka dengan towel bersih2. dan rasai lah perbezaan nyaaaaa.

SELAMAT MENCUBA

2 comments:

  1. gune gula biase pon okey kot,, tp gune madu

    ReplyDelete
  2. really? mungkin2. sbb tgk dlm majalah tu dia guna brown sugar. thanks! :)

    ReplyDelete

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...