Saturday, March 26, 2011

Minuman berdiskaun


tengok tajuk entry cam best tak? apa, ingat baju dgn spender je ke ada diskaun? minuman pun boleh hokeyyy. jikalau tidak sabar, mari lah kita meneruskan penceritaan ini. moh moh.

jikalau mengikuti entry2 yg lepas, aku selalu dapat SMS free benda tu la, benda ni lah. bla bla. so, ada satu hari tu, aku dapat msg dari celcom. ianya berupa begini.


pernah dapat?


ok, dulu aku dapat banyak msg2 camni, tapi aku selalu delete sebabnya aku tak percaya. HAHAHA. tapi sejak aku banyak free time ni, aku rajin layan benda2 camni. at least masa aku terisi malah perut juga. bak kata pepatah kenyang perut, suka hati. tapi kalau aku, kenyang perut, sakit hati(sakit hati sbb terbayang banyaknya kalori yang di consume) hadoyyy..

maka, hari ni aku keluar dan perasan kat MID ada delifrance. huyyah huyyah. excited siot. lalu berbisik2 dengan ecah. hehe.


peneman setia. ajak g jamban pun dia boleh teman ya.


memula masuk aku tanya dulu cashier, "Sms ni boleh guna kat outlet ni ke?" . Lalu minah tu pun baca. " Boleh boleh". Apa-apapun tanya dulu ya, kang kena bayar, tak pasal-pasal. tapi kalau kaya, takpe, boleh di maafkan. Maka, kami pun cari tempat duduk.


bajet nak tengok menu. padahal dah tahu nak minum air apa.


lalu aku tanya chah, nak minum cappuccino ke cafe latte? jawapan ecah, tengok mana yang mahal. HAHAHA. yela kan..lagi mahal, aku assume lagi sedap mungkin? maka memilih cafe latte.



kau tengok sekarang berapa harga secawan cafe latte. rm 7.30, tapi bila guna sms ajaib ni dapat beli dengan harga rm 3 je(tak masuk service charge) pernah dengar kata pepatah? study smart not hard. (eh, tu pepatah ke?) maka kita haruslah eat/drink smart not hard ya.



yummeh!



brown sugar dia bg aku. tapi sikit sangat. kalau tak boleh curi buat masker. hehe.



saya pengguna bijak kerana menggunakan sms ajaib.



licin!




harga sebenar. secawan cafe latte.


tetapi kerana kepandaian aku, aku hanya perlu bayar rm 3.50 sahaja! yihaaaa. and honestly, cafe latte tu memang sedap. kepahitan kopi nya cukup! lemak nya cukup! memang patut lah harga kau rm 8.45(termasuk tax)


so, nasihat aku, jadilah pengguna yang bijak macam aku. wakakaka. tapi apa-apapun tanya dulu staff situ. biarpun kita nampak cam miskin tak mampu bayar. tapi, ada aku kesah?? bukan dia kenal pun. lagipun, kalau semua org tanak. kesian celcom...dah bg diskaun org tanak guna. huhu.


so, siapa yang kaya, 'hey what money for kan..' boleh lah try cafe latte from delifrance sebab mmg sedap. siapa yang middle class cam aku ni, sila bersabar, kot kot lah esok ada sms kan. tapi kalau ko pengguna digi atau maxis sila jangan mimpi. AHHAHAH.


beberapa hari lepas dapat lagi sms dr new york skin solutions. hmmm tapi aku nak bg mak aku free facial and product tu. mungkin rezeki aku murah kat sini, rezeki kerja nanti nanti adalah. insyaALLAH.




1 comment:

  1. hahaha amni si penggila kopi..coffee psych. hehe love uu.. echah hj hassan.aku menaip dari comp office ni..xda keje kan.haha

    ReplyDelete

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...